zaterdag 6 mei 2017

543. Strips op de Markt in Gouda


Morgen 7 mei signeer ik van 10-17 uur in Gouda tijdens ‘Strips op de Markt’. Naast albums, prentjes en een selectie aan originelen neem ik ook exemplaren mee van de A3 poster die ik voor de beurs in Deventer op 22 april jl. heb gemaakt.


Op deze poster stapt Max Miller uit de prominent geplaatste Buick Le Sabre concept car uit 1951. Die auto heb ik heel bewust uitgekozen voor deze plaat. Als je het model ziet kun je je niet aan de indruk onttrekken dat Franquin zich moet hebben gebaseerd op dit soort concept auto’s bij het ontwerpen van de Tarbot. Met veel plezier tekende ik daarom deze verwijzing naar deze iconische stripauto, die natuurlijk de kleur van de Tarbot kreeg. En naast alle andere collega stripfiguren zitten ook Robbedoes en Kwabbernoot op het terras voor de Lebuinuskerk in Deventer, in afwachting van de aanvang van de beurs.

Tot morgen in Gouda!

Geen opmerkingen: