maandag 13 april 2015

469. 5 Day Art Challenge, Day 2

De komende dagen plaats ik, nadat ik genomineerd werd door Hans Lijklema, op Facebook 5 dagen lang 'oude meuk', met andere woorden jeugdwerk en tekenwerk dat ik al jaren geleden maakte, nog voor het Eppo tijdperk. Omdat ik een ieder zonder Facebook account dit werk niet wil onthouden, hierbij deze '5 Day Art Challenge' ook op deze blog. Vandaag dag 2.


Zoals menig striptekenaar in de dop tekende ik ook voor de Schoolkrant van mijn middelbare school, en zat ik de laatste 2 jaar ook in de redactie. 
In die laatste 2 jaren was de backcover van deze schoolkrant ‘mijn domein’ en tekende ik om de 6 weken een strippagina over min of meer ‘schoolse’ onderwerpen, maar ook maatschappijkritiek was niet ver weg. 


Dat niet alles wat je maakt altijd door iedereen wordt gewaardeerd, werd mij in die tijd ook duidelijk. Zo werd het stripje over de marktkoopman die een prima mes aanbiedt (en waar de toenmalige rector van de school ook werd genoemd) door de schoolleiding niet erg op prijs gesteld. Gelukkig waren we door middel van een redactiestatuut volledig onafhankelijk.


De illustratie over Ronald Reagan leverde dan weer geen probleem op bij de merendeels toch wat aan de rechterkant van het politieke spectrum staande schoolleiding.


En een stripje over de liefde, met songteksten van UB40, was blijkbaar helemaal oké.

Geen opmerkingen: