zondag 12 april 2015

468. 5 Day Art Challenge, Day 1

Vanaf vandaag plaats ik, nadat ik genomineerd werd door Hans Lijklema, op Facebook 5 dagen lang 'oude meuk', met andere woorden jeugdwerk en tekenwerk dat ik al jaren geleden maakte, nog voor het Eppo tijdperk. Omdat ik een ieder zonder Facebook account dit werk niet wil onthouden, hierbij deze '5 Day Art Challenge' de komende 5 dagen ook op deze blog.


Hans Lijklema nomineerde mij ruim een week geleden (of was het nog langer geleden?) voor de 5 Day Art Challenge… Bedankt Hans!
Natuurlijk neem ik de uitdaging aan (zij het met enige vertraging), en uit de enorme stapels oude tekeningen zal ik thematisch een aantal tekeningen laten zien vanaf mijn middelbare schooltijd tot aan het moment dat Max Miller aan de horizon verschijnt. Hier op Facebook zal ik dan vooral die tekeningen laten zien die later dit jaar NIET in het boek ‘Achter de schermen van… Max Miller: Moordkunsten’ zullen worden opgenomen. In dat boek mijn eerste pogingen om een strip te maken; hier op Facebook begin ik met tekeningen vanaf plusminus 1984, het jaar waarin ik het grootste deel 15 jaar was...


Dag 1: James Bond. Ik ben altijd gefascineerd geweest door spannende avonturenverhalen, primair de reden om ze ook zelf te gaan maken. En begin jaren ‘80 was ik helemaal verslingerd aan James Bond films (uitgezonderd Never Say Never Again). Dat vertaalde zich toen natuurlijk tot stripjes met deze Britse geheimagent in de hoofdrol. 
Ik weet het niet meer zeker, maar als ik deze pagina’s terug zie, kan ik mij niet helemaal aan de indruk onttrekken dat ook Agent 327 van Martin Lodewijk een inspiratiebron was…

Geen opmerkingen: