woensdag 10 oktober 2012

352. Buiten?


Denk je eindelijk weer eens buiten scènes te kunnen gaan tekenen, na pagina's lang in het huisje van Pjotr te hebben vertoefd, komt de cameo actie van Eppo en Catawiki er tussendoor. En laten nou de scènes waarin de winnaar van de Max Miller cameo een gastrol speelt gewoon weer binnen zijn! De frisse buitenlucht moet dus nog maar even wachten.


Toch is er gelukkig duidelijk wel een verschil in schaalgrootte tussen de woonkamer van Pjotr en het interieur voor de cameo. Zo'n enorme ruimte vraagt om een totaal andere aanpak dan een woonkamer en levert, zowel op de tekening voor Eppo 100 als op de uiteindelijke strippagina's, dan ook heel ander beeld op en dat werkt door de afwisseling ook best wel verfrissend. Het is dus eigenlijk niet zo erg dat deze plaat er nog even tussendoor komt. Maar toch heb ik echt veel zin om weer 'naar buiten' te gaan...

4 opmerkingen:

Mario Baert zei

Leuk perspectief klusje!

IJsbrand Oost zei

Jazeker. En dan heb je de steigers aan beide kanten tegen de muren nog niet eens gezien ;-) Vervolgens wordt dan wel weer een groot deel van het decor afgedekt door alle personages en tekstballonnen in deze cameo tekening voor Eppo 100. Maar dat maak ik uiteindelijk weer goed door dit decor ook in het nieuwe Max Miller verhaal te gebruiken, met veel minder personages en tekstballonnen waardoor het decor veel beter uit komt!

Otto zei

Ik zit bij stijgers steeds aan die dingen te denken die je hebt om een boot aan te leggen!
Ik dacht steeds dat dit de verkeerde tekening was en dat er eigenlijk iets met een haven te zien moest zijn.... zucht.

IJsbrand Oost zei

Dat je bij het woord steiger als eerste denkt aan een aanlegsteiger is niet zo gek, want dat is de eerste betekenis van het woord in de Van Dale. Daarbij ben ik gek op water(sport), dus deze associatie kan mij wel bekoren.

Maar in dit geval is er geen water te bekennen, dus moet er hier wel sprake van zijn van een bouwsteiger... twee zelfs!