woensdag 21 december 2011

318. Gelukkig 2012!

Een heel gelukkig en gezond 2012 toegewenst, en natuurlijk ook dat het maar een fantastisch stripjaar mag worden! Daarvoor doe ik in ieder geval mijn uiterste best, want inmiddels ben ik begonnen aan de eerste pagina's voor het volgende Max Miller verhaal, op scenario van Frank Jonker!

In tegenstelling tot voorgaande jaren was ik al vroeg bezig met de nieuwjaarskaart. Ergens begin september viel mijn blik tijdens een overleg op een grote reclamemast met daarop een grote 'M'. Nou associeert men dat normaal gesproken natuurlijk met die welbekende fastfood keten, maar ik had op dat moment een hele andere associatie en zag een mogelijkheid die helemaal niets met hamburgers en frieten te maken heeft...

Na het eerste idee en de grafische opzet volgen vanzelfsprekend en zoals altijd de ambachtelijke fasen: het schetsen...

...het nauwkeurig uitwerken van de potloodtekening...

...het in inkt zetten van de potloodlijnen en het kleuren.

En voor wie het nog niet gezien had, bovenstaande uitsnede is de uitwerking van mijn oorspronkelijke associatie bij de M op de reclamezuil: M-A-X. Een extraatje voor de aandachtige kijker...

Tot in 2012!

4 opmerkingen:

Otto zei

Ik had het vandaag pas voor het eerst gezien dat er Mqx stond (en Max) wordt bedoeld. Ik vond het raar omdat ik inmiddels gewend ben bij oa de vuurwerken in Disney World om daar letters en vollerdige Mickey figuren (en dan niet de simpele 3 bollen) in de lucht te zien. Het is weer een heel sfeervolle kaart maar ik blijf hopen op een kaart met sneeuw voor een volgend jaar.

Oja, gesprek van gisteren avond en vandaag, OD! Schitterend!

IJsbrand Oost zei

Bij het tekenen vond ik dat M-A-X niet al teveel op mocht vallen, want het is toch vooral een nieuwjaarskaart. Max z'n naam in vuurwerk is een extraatje voor wie het toevallig ziet (of de blog leest). Geavanceerd vuurwerk à la Disney kwam dus niet in aanmerking.
En wat betreft die sneeuw voor volgend jaar: dat zeg ik je bij deze toe!

Fokko zei

Mooie kaart IJsbrand. Bedankt en de beste wensen voor 2012!

IJsbrand Oost zei

Bedankt Fokko. Jij ook een heel goed 2012 toegewenst!