zondag 20 november 2011

314. HF

Voor HF heb ik een tekening gemaakt die deels refereert aan een scène in 'Moordkunsten' en deels aan zijn persoonlijke geschiedenis, nl. het eigenaarschap van respectievelijk een Trabant, een Citroen 2CV en een Volkswagen Kever.
Nu wil het toeval dat Max Miller zelf een Volkswagen Kever bezit, dus de combinatie was snel gemaakt. Max staat op de voorgrond bij Garage Emiel Jansen (uit 'Moordkunsten') benzine te tanken, terwijl HF verrukt naar de andere twee auto's kijkt. Garagehouder Emiel Jansen kijkt geamuseerd toe.

Zo'n tekening bouw ik zoals gebruikelijk in laagjes op. Eerst de decorschets met de auto's...

...dan de acteurs schetsen en in de tekening monteren...

... en tenslotte de Volvo Amazon als extraatje in de garage toevoegen.

Als de uit onderdelen gemonteerde schets klaar is kan ik de potloodtekening uitwerken...

...en deze vervolgens inkten. Ik hou van inkten. Het is een strikt ambachtelijke activiteit waarbij je je alleen maar hoeft te concentreren op het trekken van de juiste inktlijnen. En het eindresultaat komt in beeld en meestal geeft dat de nodige voldoening.

Voor deze keer heb ik de geïnkte plaat hierboven eens in een hogere resolutie geplaatst omdat ik weet dat er mensen zijn die het leuk vinden om de geïnkte tekening met de potloodlijnen er nog onder te bekijken. Klik dus vooral eens op het laatste plaatje. Veel plezier!

9 opmerkingen:

HF zei

En HF was er heel blij mee!!

Fokko M zei

Hallo IJsbrand, dat is een hele mooie tekening. Ik begrijp dat dit een particuliere opdracht is?
mvg Fokko

Otto zei

Gefeliciteerd HF met deze schitterende tekening, wat een waanzinnig knap gemaakt!

Otto zei

- een

IJsbrand Oost zei

@HF: en IJO heeft 'm graag gemaakt!

@Fokko & Otto: dank voor de complimenten! En ja Fokko, deze tekening is speciaal voor HF gemaakt.

Anoniem zei

Een klasse apart weer. Hopelijk ga je ook nog eens zo,n grote zeefdruk maken zoals het formaat van franka. Is dat niet 70 bij 50?
Beperkt aantal is makkelijk verkoopbaar.

IJsbrand Oost zei

Wie weet wat er nog allemaal komt... Ik in ieder geval nog niet (nog geen concrete plannen dus); eerst maar eens flink aan de slag met het volgende Max Miller verhaal :-)

OT zei

Of op A3 met een mooie verzamelmap.

IJsbrand Oost zei

Ook een mogelijkheid. Ik zal er eens over nadenken.