maandag 2 augustus 2010

246. Taunton

Het tweede station waar een scène van het verhaal zich afspeelt is gebaseerd op het station van Taunton.

In tegenstelling tot Hope (Hope Valley, in The Peak District, een eindje onder Manchester) ligt Taunton wel degelijk in zuidwest Engeland, en ademt dan ook de specifieke sfeer uit die ik voor ogen had bij het schrijven van het script voor ‘Moordkunsten’.

Bovenstaand plaatje is het enige grotere overzichtsplaatje van dit station, en vanwege ruimtegebrek ook nog eens geplaatst op een ‘normale’ strook. Maar omdat ik gek ben op dit soort stations heb ik een plannetje (in een pril stadium) om dit station (op groter formaat) tenminste nog één keer te gebruiken…

Ik ben ook gek op spoorwegviaducten en kon het dus niet laten om op dezelfde pagina ook een plaatje met een echt Engels viaduct (met daaronder allerlei kleine bedrijfjes) te tekenen, met daar omheen natuurlijk die typische, ietwat vervallen, fabrieksanden.

Voor dit verhaal heb ik trouwens overal en nergens foto’s gemaakt van oude spoorwegviaducten, en niet alleen in Engeland. Dit viaduct bijvoorbeeld is te vinden in België, net over de grens bij Slenaken.

1 opmerking:

wallie zei

Je blijft me verbazen. Was het album er maar, dan kon ik lekker genieten in de zon van al dat moois.