woensdag 31 maart 2010

228. Villa (reprise)

Ik heb ooit al eens op deze blog aandacht besteed aan het in beeld brengen van een mooie villa (afgezien van de vorige post). Maar omdat de pagina's voor Moordkunsten nu hun definitieve vorm krijgen toch nog een laatste bezoekje.

Omdat ik erg veel houd van dit soort huizen was ik oorspronkelijk van plan om de villa van alle kanten te tekenen, zoals een tekening uit een oud moordverhaaltje laat zien.
Dat is natuurlijk niet per definitie in het belang van het verhaal, dus heb ik mijzelf tot de orde geroepen en het tekenen van het exterieur van de villa drastich ingeperkt.




Uiteindelijk komt het exterieur van de villa nu verspreid over 5 pagina's slechts op 6 plaatjes voor. En alle plaatjes hebben een doel en functie in het verhaal en zijn niet gemaakt omdat ik het nou eenmaal zo leuk vind om dit soort huizen te tekenen. Maar de tekenaar in mij vindt het wel jammer...

Geen opmerkingen: