vrijdag 12 maart 2010

224. Back to business

Afgelopen weekend was dus de tweede editie van de stripbeurs in Breda.

Wat mij betreft een zeer geslaagde beurs waarin ik heel veel schetsjes voor bezoekers heb getekend (o.a. in het boek 'Draw & Shoot'), mensen blij heb gemaakt met één of meerdere prenten en vooral heel veel en leuk contact heb gehad met lezers van (o.a.) Eppo (waaronder Otto, die zich verontschuldigde voor het feit dat hij mij met extra werk opzadelde door mij op een spelfout in de tekeningen van Moordkunsten te wijzen. Nogmaals Otto: dat was niet nodig; ik ben blij dat je mij voor die fout behoed hebt!).


Maar na deze zeer geslaagde stripbeurs was het op maandagochtend, wel iets later dan normaal, gewoon weer back to business!

Op de blog ben ik nu aanbeland bij pagina 16. En wederom zijn een aantal plaatjes op deze pagina uitgebreid en aangepast. Hieronder als voorbeeld het tweede plaatje van de eerste strook.


Oorspronkelijk door de beperkte ruimte op de pagina een derde van de strook...


...door de vrijgekomen ruimte in de hermontage vergroot tot bijna tweederde van de strook, waardoor het plaatje (en ook de pagina) veel ruimtelijker van opzet is geworden en er meer rust op de pagina ontstaat.

En omdat deze pagina ook al geïnkt is hierbij deze keer ook nog het plaatje in inkt. Nu de ballonteksten en de kleur nog...

Geen opmerkingen: