donderdag 13 augustus 2009

183. Spelbederf 4: fietsbruggetje

Ik hou van het tekenen van uitgebreide decors. En als ik dat kan combineren met een omgeving die ik goed ken, is dat mooi meegenomen.

Op pagina 3 van Spelbederf kijkt Max op een fietsbrug verbaasd om zich heen omdat Eva zomaar ineens verdwenen is. De aandachtige lezer heeft natuurlijk op het laatste plaatje van de eerste strook Eva in het trappenhuis van een flatgebouw naar boven zien rennen, maar Max keek op dat moment juist speurend de andere kant op.

Deze fietsbrug is terug te vinden in Groningen. Het is de Trompbrug die de Trompstraat verbindt met, je raadt het wellicht al, de Trompsingel. Ik hou erg van water en scheepvaart (vandaar dat ik begin dit jaar Max al surfend en zeilend heb getekend voor respectievelijk het beursboekje van Breda en een ansichtkaart in eigen beheer), en omdat ik zelf regelmatig voor de geopende Trompbrug naar de door de brug varende boten sta te kijken, vond ik het erg leuk om juist dit decor te gebruiken in een strip.
Overigens staat ook het eerder genoemde flatgebouw vlak voor de brug, maar daar waar ik de brug en de overkant zo goed als ongewijzigd heb gebruikt, is het flatgebouw hier en daar toch weer aangepast aan de wensen van het script.

Zo'n brug heeft trouwens wel erg veel lijntjes, en zeker voor een inkleurder is dit een tour de force. Ik moest haar dan ook verzekeren dat de volgende pagina's minder vlakjes zouden bevatten!

Geen opmerkingen: