maandag 15 december 2008

132. Kiezen

Tussen de bedrijven (lees: ander tekenwerk) door teken ik aan de jaarlijkse nieuwjaarskaart. Nou is het maken van een (strip)tekening altijd een kwestie van keuzes maken, maar soms is dat moeilijker dan anders.

Hier twee versies van dezelfde tekening. Ik ga niet verklappen welke ik uiteindelijk heb gekozen, maar de keuze heeft specifiek met de auto te maken.

En als striptekenaar kies je dan in principe niet voor de mooiste details, maar voor de compositie die het beste het idee (of het verhaal) vertelt.
Omdat ik dus nu niet ga vertellen wat ik als uitgewerkte tekening op mijn tekentafel heb liggen, is het voor u als kijker wellicht een leuke uitdaging om eens op mijn stoel te gaan zitten en te bedenken welke keuze ik gemaakt heb en waarom. Laat het me weten; ik ben benieuwd!

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi IJsbrand,
Ik zou mij zo voor kunnen stellen dat jij de bovenste tekening uitwerkt omdat hier net iets meer aktie is en je kan doormiddel van de reclame op de auto ook nog wat informatie kwijt. Ik twijfel wat ik nu zelf de mooiste vind en dan denk ik dat ik toch voor de onderste kies omdat hij mij meer aanspreekt qua vorm maar dan wijk ik direk al weer af van de grondbeginselen die jij al aangeeft.
Groet Pieter.