zondag 2 maart 2008

90. Blind

Al de hele reis wordt Max achtervolgd door twee heren in een terreinwagen. Maar ondanks dat hij deze heren met hun opvallende auto op verschillende locaties al eens opgemerkt heeft, heeft hij daar tot nu toe geen conclusies aan verbonden.
Een verblindende lichtflits moet hem uiteindelijk verlossen van zijn ‘blindheid’: het is toch wel al te toevallig dat dezelfde mannen uitgerekend in hetzelfde havenstadje koffie zouden drinken.


Ik wilde de actie die daar op volgt niet al te abrupt laten starten, dus laat ik Max eerst nog twijfelen of de heren hem wel echt achtervolgen. Hij verlaat daarom onmiddellijk het terras, Agnes verbluft achter zich aan slepend.

De onzekerheid duurt niet lang: de achtervolgers achtervolgen hem inderdaad…

…en dan moet Max laten zien wat hij waard is! Maar hoe?
Verwachting volgende update: zondag 9 maart 2008

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi IJsbrand,
Mijn bewondering voor de striptekenaar groeit met de week nu ik jou volg, wat een arbeid zit er in een strip verhaal. Gaat dit verhaal nog ergens voor- gepubliseerd worden? of wordt je dan gek van de deadline die ze je stellen. Groet Pieter.

IJsbrand Oost zei

Hallo Pieter,
Ik werk op dit moment niet op deadline; mijn beschikbare tijd voor het tekenen van de strip is daarvoor veel te onzeker.
Heel voorzichtig heb ik mijzelf tot doel gesteld om aan het einde van het jaar het grootste deel van het tekenwerk af te hebben (en dan komt het inkten en kleuren nog). Als de pagina's in potlood klaar zijn zal er planning gemaakt gaan worden voor de publicatie van de 'Moordkunsten'.
Groeten, IJsbrand