zondag 18 november 2007

76. Harry

Toen ik in 1996 de oerversie van Victor Reuter ontwierp, had ik geen plannen om deze tv-verslaggever anders te gebruiken dan in zijn eigen stripje.
Wel vond ik de kleding die hij droeg grafisch interessant: zwarte broek en coltrui tezamen met een rood colbertje –lekker fout!


Toen het Victor Reuter stripje een stille dood stierf doordat de toenmalige hoofdredacteur van ‘Afslag Noord’ niets met strips had, ging ik weer aan de slag met een nieuw 10 pagina verhaal. En omdat ik ook hier een ‘lekker fout’ personage opvoerde in de vorm van Harry (eigenaar van een klein koeriersbedrijfje), kreeg hij de kleding van Victor mee.

De kleren van Harry werden een probleem bij het schrijven van ‘Moordkunsten’ omdat ik toch Victor weer opnieuw liet opdraven. En omdat Victor een veel grotere rol in ‘Moordkunsten’ speelt dan Harry wilde ik Victor zijn oorspronkelijke kleding laten houden. Twee ‘foute’ personages met dezelfde kleren was geen goed idee, dus moest Harry zich gaan ‘omkleden’.

Ik heb de kleren van Harry op de reeds getekende pagina’s 16, 17 en 18 (hierna komt hij alleen nog voor op pagina 46) dus hertekend. En omdat ik toch bezig was met hertekenen heb ik Harry’s hoofd ook nog iets aangepast, waardoor de overeenkomsten met (de oerversie) van Victor Reuter nog minder duidelijk zijn geworden, maar het ‘lekker foute’ van dit personage (o.a. door snor en baardstreepje op zijn kin) nog steeds wel duidelijk is.

Verwachting volgende update: zondag 25 november 2005

1 opmerking:

HF zei

Hm, ik vond juist dat die snor Harry iets sympathieks gaf ;-)