zondag 28 oktober 2007

73. Antonio's Ristorante

Het decor van Antonio’s Ristorante kent een lange geschiedenis. Toen ik 1994 begon aan een 10 pagina verhaal, was Antonio al nadrukkelijk aanwezig op de eerste pagina. Het verhaal maakte ik niet af, maar leverde wel de oerversie voor het decor van een Italiaans restaurant.

In 1995 schreef ik de basis voor een nieuw 10 pagina verhaal. En omdat ik het tekenen niet kon laten, maakte ik maar alvast een prent in de sfeer van het verhaal met daarop Max in het restaurant en één van de andere hoofdpersonen (een koerier genaamd Harry) die net wegrijdt bij Antonio’s Ristorante. Antonio’s Ristorante werd voor deze gelegenheid wel grondig verbouwd en in een iets gewijzigde omgeving neergezet.

Die verbouwde versie van Antonio’s gebruikte ik opnieuw voor de eerste pagina van het verhaal. Deze pagina begon eerst nog met Max die wegrijdt in zijn kever (in Moordkunsten in een nieuwe opzet terug te vinden op pagina 11), maar in de geïnkte versie liet ik de kever al met panne bij Antonio’s staan, terwijl Max op weg gaat om z’n kapotte kever op te halen.

Het 10 pagina verhaal had ik opgezet met als achterliggende gedachte, dat dit korte verhaaltje zonder al teveel problemen in een groter verhaal geschreven zou moeten kunnen worden. Dat verhaal werd uiteindelijk (na een flink aantal jaren vooral andere strips en illustraties te hebben getekend) ‘Moordkunsten’…

Verwachting volgende update: zondag 4 november 2007

Geen opmerkingen: