zondag 29 april 2007

53. Villa

Zoals uit de scriptpagina blijkt is de centrale tekening op pagina 13 een villa uit de jaren ‘20.

Deze villa figureert ook al in het niet afgemaakte verhaal uit 1994. Max rent in dit verhaal vanuit een parkje de straat over, nog maar net een auto ontwijkend. Dit beeld wilde ik voor Moordkunsten opnieuw gebruiken (met als enige verschil dat Max nu op z´n brommer de straat over racet).

Ik vind het eigenlijk wonderlijk hoe de oorspronkelijke tekening van 13 jaar geleden grotendeels overeind blijft. Weliswaar zijn de verhoudingen en de constructie van de villa op de nieuwe schets voor ‘Moordkunsten’ beslist beter dan op de tekening uit 1994, toch is de tekening niet wezenlijk veranderd.

Trouwens, nog een leuk detail wat overeind blijft: de Fiat Panda 34 uit 1985 is beslist een gedateerde auto (en niet bijzonder, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de VW kever en de Volvo Amazone), maar in 1994 waren wij maar best trots op onze eerste auto, en natuurlijk moest deze auto dus figureren in mijn strip. En anno 2007 heb ik nog steeds een zwak voor deze roestbak en olieverslinder (waarvan ik het kenteken nog steeds zo op kan dreunen), dus wordt hij niet vervangen door een nieuwer model!

Verwachting volgende update: zondag 6 mei 2007

Geen opmerkingen: