zondag 8 april 2007

51. Even omkijken

Van tijd tot tijd kijk ik wel eens even terug op wat ik al getekend heb. Niet alleen blader ik dan door de getekende originelen, maar ook door de scans die ik tijdens het tekenproces maak. Zo ook bovenstaande scan van een net geïnkt plaatje van pagina 3. Ik vind het erg leuk om dit soort plaatjes opnieuw te bekijken, vooral omdat het tekenproces (en de lol die ik daaraan beleef) nog duidelijk te zien is: de potloodtekening schijnt nog door de inktlijnen heen en de zwarte vlakken moeten nog ingevuld worden met oost-indische inkt. Eigenlijk vind ik plaatjes in deze fase veel spannender dan wanneer ze clean in zwart-wit ingescand zijn, klaar om gekleurd en daarna geletterd te worden. Het wordt pas weer spannend als de pagina van kleur wordt voorzien, zoals bij onderstaand halffabrikaat...

Verwachting volgende update: zondag 15 april 2007

Geen opmerkingen: