zaterdag 19 augustus 2006

21. Ruimte

Iedereen die mijn weblog regelmatig bezoekt zal inmiddels wel gezien hebben dat ik veel decor gebruik in mijn tekeningen. Ik vind het dan ook erg leuk om uitgebreide decors te tekenen. Dat is daarmee dan ook één van mijn valkuilen, waar uitgerekend Henk Kuijpers, als decortekenaar bij uitstek, mij jaren geleden zeer terecht op wees (en waar ik mij steeds aan probeer te houden): “Je moet opletten dat de decors (en vooral de ‘decor-sfeer’) het verhaal niet overnemen”.

Maar toch: na het gepriegel op de vierkante centimeter op de eerste strook van pagina 8 (met Victor, zijn assistente en veilinghouder Bolle) was ik blij dat ik eindelijk weer wat meer ruimte had voor decor! Op de 2e en 3e strook zal door de personages nog steeds steeds intensief geacteerd moeten worden (waardoor veel van het decor helaas weer ‘afgedekt’ zal worden), maar ik kan in deze stroken gelukkig weer het decor z’n rol in het verhaal laten spelen…

Verwachting volgende update: zaterdag 26 augustus 2006

Geen opmerkingen: