zaterdag 12 augustus 2006

20. Puzzelen

Ik heb al eerder geschreven dat hergebruik van bestaand verhaal- en tekenwerk niet per definitie tijdbesparend is. Dat geldt ook zeker voor de eerste strook van pagina 8.
Deze strook is de voortzetting van de gedeeltelijke bewerking van het allereerste Victor Reuter stripje (zie update 18: ‘Afslag Noord’). In tegenstelling tot pagina 6 was nu niet het bestaande tekenwerk, maar de verhaallijn de remmende factor bij het uitwerken van de pagina.


Ondanks dat ik het script voor het verhaal gedetailleerd uitgewerkt heb, vond ik de verhaallijn voor de eerste strook over 4 plaatjes niet duidelijk genoeg.

Al bij het tekenen van pagina 7 besefte ik dat ik een extra plaatje wilde om de pagina’s 7 en 8 met elkaar te verbinden, dus die had ik op de scriptpagina er al bij gepriegeld.

Toen ik de pagina definitief ging opzetten, merkte ik al snel dat ik, om het verhaal duidelijk te kunnen vertellen, meer plaatjes nodig zou hebben.

De oorspronkelijke vier plaatjes werden er uiteindelijk dus negen! Vertel- en tekentechnisch een heel gepuzzel om dat überhaupt op één strook te krijgen.

Het is dan ook best wel een volle boel geworden...


In verband met de zomerperiode in de maand augustus maximaal 1 update per week.
Verwachting volgende update: zaterdag 19 augustus 2006

Geen opmerkingen: