zaterdag 5 augustus 2006

19. Veiling

Op pagina 7 (en 8) probeert Victor een lokaal journaal-item met nieuwswaarde te maken van een oersaaie ochtendveiling.
Het veilingdecor is niet helemaal lukraak gekozen. Zo’n 10 jaar geleden werkte ik bij een boekveilinghuis en kreeg daarbij ook te maken met kunstveilingen. Ik weet er dus wel het één en ander van en vond het wel leuk om daar iets mee te doen in een stripverhaal. Voor wie mij kent: op het bovenstaande plaatje houd ik zelf het schilderij vast dat geveild wordt.


In die tijd maakte ik logischerwijs ook strips en illustraties met als thema’s kunst en veilingen (zie bijvoorbeeld de strip uit de vorige post). Hieronder een illustratie die ik maakte voor een veilinghuis in oprichting; het veilinghuis is overigens nooit veel verder gekomen dan deze advertentie. Voor de strip heb ik nog even overwogen om dit pand als veilinghuis voor Bolle te gebruiken. Uiteindelijk heb ik toch gekozen voor een verbouwd Jugendstilpand met een aantal oorspronkelijke elementen.

In verband met de zomerperiode in de maand augustus maximaal 1 update per week.
Verwachting volgende update: zaterdag 12 augustus

Geen opmerkingen: