maandag 26 juni 2006

9. Computergebruik II

Dit is de tweede versie van pagina 6 in wording. Een aantal plaatjes zijn al verder uitgewerkt of totaal aangepast. Maar ook in deze versie staan een paar onderdelen mij niet aan. In de definitieve versie worden ze dan ook nog een keer opnieuw uitgewerkt.
Overigens begint de montage van de pagina niet in de computer, maar gewoon op een velletje papier waarop ik in grove lijnen de plaatjes op klein formaat schets. Vervolgens ga ik de plaatjes uitwerken. De montage op de computer gebruik ik daarna toch vooral als middel om te kijken of de pagina inderdaad z’n werk doet (voor wat betreft het vertellen van het verhaal in beelden) zoals ik dat in mijn hoofd heb. Ik zou dat ook gewoon op papier kunnen doen, maar mijn originele pagina’s hebben een formaat van 42 x 54 cm en bestaan in de potloodfase door knipwerk vaak uit allerlei losse plaatjes, zodat ik het lastig vind om het eindresultaat in deze fase te beoordelen. Een tot drukformaat verkleinde versie op de computer brengt dan uitkomst.

Geen opmerkingen: