maandag 29 mei 2006

2. Alle begin is moeilijk...

Alle begin is moeilijk. De intro van van het verhaal (2 pagina's) is opgezet volgens de eerste wet van John Grisham: "Begin met aktie, leg het pas later uit". Alhoewel ik niet met pagina 1 begonnen ben met tekenen (maar op pagina 15) heeft de uitwerking van dit principe zich in stapjes ontwikkeld. Hierboven de eerste versie van pagina 1. In eerste instantie was ik tevreden over deze opzet, maar na verloop van tijd vond ik dat het verhaal toch wat minder indirect en daardoor duidelijker verteld kon worden, en zeker de hond op het laatste plaatje mocht wel wat expressiever. Ik heb dus een tweede versie getekend.

De tekeningen van de tweede versie zijn veel rustiger (maar wel directer) en vertellen het verhaal veel beter dan de eerste versie, en in die zin ben ik er tevreden over. Oorspronkelijk had ik in het script de intro van het verhaal veel mysterieuzer uitgeschreven. Dat bleek toch minder goed uit te pakken. Uiteindelijk zal de inkleuring (de zon komt bijna op in een mistig landschap, dus ik zal bij de inkleuring leuk kunnen spelen met licht en donker) de oorspronkelijk bedoelde mysterieuze sfeer weer moeten oproepen. Ik hoop dat het werkt.

Geen opmerkingen: